14 Ekim 2013

Browser Choice Denen Lanet

Zaten bayram tatilini tercihim dışında evden uzakta geçiriyor olmanın huysuzluğu üzerimde. Sabah bilgisayarı açtım, bilmemkaçıncı kez o ekran.

 
Hadi yaa... Ulan densiz, bu sayfayı yazanlar daha kısa pantalonla dolanırken biz Netscape mi kullansak, Opera mı diye dolanıyorduk. Bana mı anlatıyorsun? Ya da, hiç anlamıyorum bilgisayar işlerinden ama mutlu mutlu takılıyorum. Sana ne, niye benim browserimi unpin ediyorsun? Sana mı kaldı? Başlarım Avrupa Birliği'nin uyum şeysine; işim var benim açıp çalışıcam. Anlamıyor olduğum durumda da şimdi eşi dostu mu arıycam "benim browser vardı solda altta, birden kayboldu, vallaha ben bişey yapmadım" diye.

Bir sefer olsa yine takmayacağım da. Bi güncelleme geliyor, hop yine.

Lafım Microsoft'tan çok bu ekranı görmeme sebep olan zevata. Etmiyorum kardeşim tercih mercih. Tercih etmemeyi tercih ediyorum, koyunum ben, sürü psikolojisi; var mı daha bi diyeceğiniz.

Hazır konusu açılmışken bu meretin bir daha görülmemesi için yapılması gerekenleri de anlatalım. Bilgisayarınızın başlatma yuvarlağından regedit.exe'yi çalıştırın (fazla da oynamayın bu meretle, bilmeyenin elinde tehlikelidir).
 
Açılan ekranda HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\BrowserChoice alanına gidin ve boşlukta bir yere sağ tuşla basarak yeni bir DWORD ekleyin. Adı "Enable" olsun, değeri de "0"


Bi daha da açılmıyor şerefsiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder