24 Eylül 2012

Turpsuz Noodle Çorbası (Ya Da, Emre Nasıl Evde Çorba İçmeye Başladı?)

Emre ve yaşıtları çocukların enteresan özelliklerinden bir tanesi de kreşte hiç sorun çıkarmadan yaptıkları pek çok şeyi evde anne ve babalarının yanında yapmamalarıdır.

Yakın zamana kadar çorba içmek de Emre için bu kategoriden bir davranıştı. Kreşten verilen bilgi formunda istisnasız olarak her öğlen çorbanın yanında (+) işareti görmemize rağmen, bir yıla yakın süredir evde ağzımıza bir kaşık çorba koymamıştık.

O yüzden Çeşme'de tatilde bir akşam saat 9:00 civarında Emre'nin gelip de "baba, ben turpsuz noodle çorbası istiyorum" demesi bende şok etkisi yarattı.

"Turpsuz noodle çorbası" kavramı bu aralar her gün en az bir kere seyrettiğimiz Kung Fu Panda 2 filminden gelme. Po'yu evlatlık edilen baba kaz Bay Ping, Po'yu bulduğu günden itibaren çorbasını turpsuz yapar, çünkü Po'yu bulduğu gün sandıktaki turpları Po yemiştir.

Po ve babası Bay Ping meşhur noodle çorbalarını servis ederken.

Zaten beni şoke eden kısım da "turpsuz noodle" kısmı değil, "çorba" kısmıdır. Akşamın o saatinde yazlıkta bulduğum yegane hazır sebze çorbası paketinin içine bir avuç şehriye atarak icad ettiğim "turpsuz noodle çorbası"ndan 2 kase içmesi ile, Emre'nin evde de çorba içmesi başlamış oldu.

Ankara'ya dönünce de muhtelif çorbalar "tavuklu noodle çorbası", "kırmızı noodle çorbası" gibi etiketlerle pazarlanarak bu keyfe devam edildi. Ancak olay, yine benden çorba istediği geçen cumartesi boyut değiştirdi. Ve Emre, "baba çekil, ben yapıcam" diyerek kaşığı ele aldı.

Emre Usta'dan "turpsuz noodle çorbası" yapılışı.

Kendi yaptığımız çorbadan koca bir kase içtiğimiz gibi, anne ve babanın da çorbalarını bitirdiğinden emin olduk.

Bugün kreş çıkışı parkta oynadık biraz. Güneş batınca eve gitmemiz gerektiğini söyledim. Aldığım cevap "baba, ben eve gidip çorba yapmak istiyorum" oldu. Parkta oynayan diğer çocukların ebeveynlerinin şaşkın bakışları eşliğinde evimize geldik.

Bu da bugünkü mutfak pozumuz.

Çorba yapmak da kesmedi beyimizi, nohutu da ısınırken karıştırdı, makarnayı da suya bizzat kendi attı.

İşin güzeli, eli değdiği tüm yemekleri de itiraz etmeden yiyor. 

Ve çorba... Gayetle güzel çorba içiyor.

Teşekkürler Dreamworks ve Kung Fu Panda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder