04 Eylül 2012

Bu Aralar Çok Sevdiğim Adana Dürüm

Blog yazmaktaki amaçlarımdan birisinin de öyle herkesden duyamayacağınız deneyimlerimi paylaşmak olduğundan bahsetmiştim.

Ankara Yaşamkent’te oturuyorum. Zamanında kardeşim, kuzenime bizim evi tarif ederken “Polatlı’ya var, kime sorsan gösterir” ifadesini kullanmıştı; abartı faktörünü çıkartırsanız fena bir tarif değil aslında. Bu tarife uyan bir mekandaki  bir kebapçının “önünden geçmeniz” çok olası değil haliyle. O yüzden mahallemin alışveriş merkezi olan Karina Plaza’daki Karina Kebap ve Pide’nin Adana Kebap’ının ne derece lezzetli olduğunu ben paylaşayım sizlerle.

"Orda, Karina Plaza var uzakta"
Bizim doğal yaşam alanlarımızdan biri olan Karina Plaza’da dolanırken bir akşam oturup yemek yiyelim dedik. Öncelikle ilgi ve alakanın gayet dozunda olduğunu belirtmek istiyorum. Kibar, ilgili ama insanı da boğmayan çalışanları var.

İlk deneyimimizde Emre için tavuk şiş, kendimize de Adana sipariş vermiştik. Önden de çiğ köfte.

Çiğ köfteden başlayalım. Etsiz ama benim damağıma çok uygun. Kuru değil, zehir zemberek acı değil. Yuttuğunuzda ağzınızda hoş bir tad bırakıyor ama bunu ağzınızı komple biberle kaplayarak yapmıyor. Yanında verilen marul, lavaş vb. de güzel. Özetle beni buradan kazandılar bir kere.

Sonra Adana geldi. İlk deneyimimizdeki Adana Kebap’ı porsiyon olarak almıştık. Bunun için de tek söylenebilecek kelime “lezzetli” olur. Eti güzel, gene acısı dozunda, baharatları kararında. Açıkçası keyifli bir öğün olmuştu bizim için.

Aynı gün, Emre’nin tavuğundan da otlandık; onun da tavuk şişin klasik sıkıntısı olan kuruluk sorununu yaşatmayıp, ağızda güzel bir tad bıraktığını aktarayım.

Ama benim için asıl bomba, bir öğlen evde tek başımayken dürüm Adana sipariş vermem oldu. Daha önce de bahsettiğim gibi, Adana kebap zaten lezzetli. Ancak usta dürüm yaparken içine koyduğu domatesini, soğanını, tuzunu vb. tam benim damağıma göre ayarlamış. Resmen mest bir şekilde bitirdim dürümü. O gün bir tesadüf mü diye tekrar sipariş verdim; şu an 4. denemem ve hiç sekmedi. Aynı lezzet ve aynı keyif.

Ancak, bu noktaya kadar saydığım başarıyı pideleri için söyleyemeyeceğim. Fırıncızade stiline alışmış Yaşamkent’liler için biraz yavan kaçıyor. Hamuru fena değil ama malzeme konusunda biraz daha özen gösterilebilir.

Porsiyonları doyurucu, fiyatları makul olan bu mekanın yemeklerini tüm dostlara tavsiye ediyorum. Çiğ köfte ve Adana dürüm olmazsa olmazlarım. Bunları yemekten bıkarsam diğer çeşitlerle ilgili de eklemeler yaparım.

17.09.2012
Bugün kuzu şiş dürüm de denedim. Adana kadar başarılıdır. Tavsiye olunur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder