20 Eylül 2012

Facebook bir işletim sistemi midir?

Biraz manasız gözükebilir. Ama epey bir zamandır kafamda sorguladığım bir konu. Dün dayanamadım Google'a sordum bu soruyu. Benim gibi soran birkaç kişi daha çıkmış da, soruya doğru dürüst cevap veren olmamış.

Oyunları geçtim de, üzerinde Microsoft kökenli bir ofis paketi de dahil olmak çalıştırabildiğiniz yüzbinlerce uygulama olan bir platforma neden işletim sistemi demeyesiniz ki?

Buyrun bakalım, size Office for Facebook :)

İşletim sisteminin bir tanımı "İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımdır." diyor (bkz. Vikipedi). Şöyle de güzel bir şema koymuş:

 
Şimdi bu resimin iki ucunu tartışmaya gerek yok. Kullanıcı biziz, donanım da donanım. Soru aslında şurada; işletim sistemi nerede başlıyor, nerede bitiyor?

Acaba doğrudan Facebook'a bağlanan bir istemci yapsak tutar mı? Bulut Bilişim dediğimizin bir ucu da oraya mı çıkıyor?



Az önce bir arkadaşımla konuşurken, Facebook için uygun olabilecek bir kategori adı bulduk: Tarayıcı İşletim Sistemi (Browser Operating System). Her hakkı bize aittir, habersiz kullanana dava açıcam :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder