06 Eylül 2012

Domates, Peynir, Ekmek Nasıl Yenmeli?

Türk mutfağı dünyanın en zengin mutfaklarından birisi; kebabından zeytinyağlısına kadar çeşit çeşit yemek var. Var olmasına var, hepsini de ayrı seviyorum ama domates, peynir, ekmek üçlüsünün hayatımdaki yeri apayrı.


Ayaş domatesinin de mevsimi gelmişken hele, ben iyice abanırım bu üçlüye şimdi.

Fazla uzatmayayım. Domatesi soyup, çok hafif tuzlayacaksın. O kenarda bekleyecek. Ekmek taze olacak.

Ağzına önce bir parça peynir atacaksın. Çiğnemeyeceksin. Hafifçe yutkunur gibi yapacaksın ki peynirin tuzlu tadı ağzının içine yayılsın.

Sonra sırada domates var. Domates zaten sulu olduğu için burada varyete yapmana gerek yok; domatesi ağzındaki peynirin yanına koy yeter. Daha yutmadığın peynirin tuzunu domatesin suyu çeşnilendirecek.

Şimdi, ağzına taze ekmeği alıp, domates iyice tat organlarını köreltmeden çiğnemeye başlayabilirsin.

Mutluluk budur.

Artık öğününe uygun olarak bir yudum çay, bir yudum soğuk su ya da bir yudum sek Tekirdağ rakısı içebilirsin. Ya da aynı sıralamayı baştan alabilirsin. Keyfine kalmış.

Peynir olarak Ezine koyun ilk tercih. Zevke göre değişir tabi, Akhisar ya da Bergama tulum, Ezine keçi, tam yağlı beyaz, yeri gelir Karper de olur ama, bendeki ritüel muhakkak yukarıdaki şekilde gerçekleşir.

Bazen peynirin yerini etli, sulu bir Gemlik siyah zeytini alır. Yeşil domat zeytin de olur ama... bir şartı var. O zeytin limonlu zeytinyağlı sosta beklemiş olacak. Ve ekmeği de o sosa banıp öyle ağzına atacaksın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder