01 Temmuz 2012

Sosyal Medya, Akıllı Cep Telefonları ve "Bu kimdi yahu?"

Aslında bilinç altımı ne zamandır meşgul ediyormuş da, geçenlerde gelen bir arama, olayı su yüzüne çıkarttı.

Bahis konusu arama olayına gelmeden biraz bilgi vereyim, ben cep telefonu olarak üzerinde Windows Phone 7.5 işlemi çalıştıran bir Samsung Omnia 7 kullanmaktayım.


Neden böyle "nadir" bir telefon kullandığımı antika adam olduğuma verin geçin de, anlatacağım konu Android de kullansanız, iPhone da kullansanız geçerli bir mevzu. Şimdi, sizin de göreceğiniz üzere benim tercihim ile sağ üst köşeye konmuş bir People Live Tile'ı mevcut (Windows Phone'da ve de artıkın Xbox ve Windows 8'de de kullanılan Metro arayüzündeki meretlerin adı Tile; yanar dönerli, dinamik, değişken olunca da Live Tile).


Dedim ya yanarlı dönerli diye; bu alanda benim hiçbir etkim olmadan, kafasına göre benim kontaktlarımın resimlerini döndürüyor telefon. Resimler nerden geliyor derseniz; tahmin edeceğiniz üzere arkadaş sadece Outlook kontaktlarını değil, Facebook, Twitter, Linkedin gibi sosyal medya sitelerinden de kontaktlarımı gösteriyor; hatta e-mail adresleri birbirini tutarsa linkliyor filan. Akıllı telefon vesselam.

Peki telefon çalınca ne yapıyor? E, o live tile'daki küçücük resmi tam ekran getiriyor ekrana, arayanın adı ve telefon numarası ile.

Gelelim en başta bahsettiğim aramaya. Şirkette biraz da kafa dağınıkken, ekranında aşağıdakine benzer bir görüntü ile çaldı telefon.


Genel için de öyle söylerler ama ben kendime özel konuşayım; bu tür bir görselde ben ilk önce resmi algılıyorum. O gün de öyle oldu ve ben direk ön plandaki hanımefendiye bakarak "Bu kim?" diye düşündüm. Sonradan yazılı isim bana arayanın sol arkada kalan arkadaşım olduğunu söyledi ama, ilk algım gerçekten de tanımadığım birinin beni aradığı yönündeydi.

En başta da dediğim gibi, bu arama bendeki "bu kimdi yahu?" merakının başlangıcı oldu. E tabi, kimsenin sosyal medyada resim olarak neyi koyacağına karışamazsınız. Ama söz konusu resimler benim telefondaki People alanında dönüyor, dolaşıyor. Tanıdıkların yanı sıra bazen bir bebek resmi, bir-iki kere iş vesilesiyle görüşüp Linkedin'de eklediğim birisinin 10 yıl önceki fotoğrafı, tatil fotoğrafları, Fenerbahçe bayrağı, bir köpek... Herkesin kendi yaratıcılığına kalmış.

Takıntılı olan benim kabul. Ve itiraf ediyorum, bazen tanıyamadığım bir resim görünce rehberi açıp kim olduğunu bulana kadar tarıyorum.

Aklıma da hain fikirler gelmiyor değil hani. Facebook resmi olarak şuh bir kadın resmi koyup arkadaşlarımın eşlerinin de telefonu görme şansı olan saatlerde arasam nasıl bir etki yaratır acaba? Koyulacak resim ve yaratacağı etkiler konusunu hayal gücünüze bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder