12 Temmuz 2012

Animasyon Filmler ve Müzik Kültürü

Anne-baba olanlarınız bilirler; olacaklar da elbet bilecekler, çocuklar belirli bir yaşa gelince saplantılı bir şekilde çizgi film izleme kültürü geliştiriyorlar. Tabi, kendi kendilerine değil. O çizgi filmlerle keyifli vakit geçirsinler diye onları tanıştıran da yine bizleriz. Ancak hesap edemediğimiz bir nokta oluyor; dünyayı onların algılaması ile bizim algılamamız çok farklı. Onlar için arka arkaya 3 defa aynı filmi seyretmek büyük bir keyifken sizi delirtme noktasına getirebiliyor. Hele ki bu filmi o hafta içinde 10 kez daha seyretmişseniz.


Beyefendi iPad’lerinde 3141. defa Karmakarışık (Tangled) izlerken.

Oğlum Emre ile biz de bu periyodu yaşayanlardanız. Kaçınılmaz olan bu durumdan zevk alma yollarından birisinin de film esnasında arkada çalan müzikler olduğunu fark ettim. Sonra düşününce de, fena da değil yahu, bayağı da iddialı parçalar var fonda.

Hal böyleyken sizlerle bu şarkılardan birkaçını paylaşayım istiyorum.

Arabalar (Cars), 2006

Kapayın gözlerinizi, McQueen de öyle yapıyor zaten. McQueen “ben hızım” diye konsantre oladursun, siz Sheryl Crow dinleyin.

Arabalar 2 (Cars 2), 2011

Arabalar filmlerinden birine Cars (Arabalar) grubunun süper şarkılarından biri olan You Might Think’in coverını koymak sadece tesadüf mü, yoksa ince bi espiri de var mı bilemedim ama Weezer çok güzel yorumlamış gerçekten.

Çizmeli Kedi (Puss In Boots), 2011

Orijinal soundtrack içinde bulunmuyor ama, filmin kapanışında tam credits geçmeden önce çalan ses, tarz çok tanıdık deyip duruyordum. Meğer Lady Gaga olurmuş kendisi.

Şrek 2 (Shrek 2), 2004

Peri anne yorumu bizim gençliğimizde Bonnie Tyler’dan dinlediğimizle fark gösterse de, fena da değil yani.

Kapanışta Eşek ve Çizmeli Kedi’den Livin La Vida Loca da harika

Karmakarışık (Tangled), 2010

Gene kapanış, ama cover filan değil, bu film için yapılmış. Orijinalinde Grace Potter seslendirmiş ama ben Türkçe’sinde çalan Sertab Erener’in sesinden paylaşmak istedim.


Rio (2011)

Filmin tüm müziklerini Sérgio Mendez yapmış zaten de, ben size bir klasiği paylaşayım.


2 yorum:

  1. flushed away tavsiye ederim.

    http://www.youtube.com/watch?v=dtLGY1B2-hA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orkun'cuğum arada Benny Hill'i de rahmetle analım derim. :)

      Sil