31 Aralık 2012

Asıl Olan Başlangıçlardır

Belki çok ince bir detay ama, biz Türkiye'de yılbaşını kutluyoruz. Diğer tüm dilleri bilemeyeceğim ama anladığımız İngiliz dilinde "We wish you a merry christmas and a happy new year" cümlesi yılın tamamını içeriyor. "New year's eve" de yeni yılın arifesi demek. Yılın başlangıcını kutlamak Türkçe'ye has bir şey.


Bizim dünyamızda başlangıçlar önemli. "Başlamak bitirmenin yarısıdır" diyoruz. Belki de başlangıçları, bitişlerden daha kolay ayırd edebilmemizden kaynaklanıyor bu. Evet, takvim gibi numerik bazı şeylerin nerede bittiğini söylemek kolay. Ama baksanıza, kredi kartı olayı çıktı çıkalı, paranızın bile ne zaman bittiğini tam algılayamaz oldunuz. Hayatın bitişini bile belirsiz hale getirmeyi başardık; yaşam destek ünitelerinin fişleri takılıyken hastanın durumunun tam olarak ne olduğunu söyleyemiyoruz.

Oysa başlangıçlar öyle değil. Hayatınızdaki bir şeyi ilk kez ne zaman yaşadığınızın hep farkında oluyorsunuz. Çoğu başlangıç bir farkındalık ile beraber geliyor. Oysa bitişler öyle değil. Bittiğini, bitmiş olduğunu asıl bitiş anından çok sonra fark edebiliyorsunuz. Güne uyanıyorsunuz; gece ise bir ara uykuya dalıyor insan.

Bu yaz Emre ile ilk kez havuza gidişimizi çok net hatırlıyorum mesela. Oysa havuzu son kez kullanmış
olduğumuz günün farkına havuz kapandıktan sonra vardık; o gün bilmiyorduk onun son girişimiz olduğunu.

2012 benim için de pek çok şeyin başlangıcı oldu. Maaşlı çalışmayı bırakıp kendi başıma danışmanlık yapmaya çalışmaya başladım; yeni bir ev, yeni iş arkadaşları, yeni çalışma biçimleri... Gerek iş hayatımda, gerek özel hayatımda pek çok yeniliği yaşadım. Ama hepsinden önemlisi bitenlere üzülmek yerine başlangıçlardan zevk almaya başladığım bir yıl oldu.

İşte bu yeni hayata bakış açım ile başlamak istiyorum 2013'e. O yüzden yılın başlangıcını kutlamak çok doğru geliyor bana. Yeni farkındalıkların, yeni heyecanların yaşanacağının müjdesi olan özel bir gün.

Sonlar nasıl olsa geliyor; başlayan her şey bir şekilde bitiyor.

O yüzden asıl olan, kutlanması gereken başlangıçlardır.

2013'ün herkese güzel başlangıçlar getirmesini diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder