13 Aralık 2013

Reklam Daha Önemli

İstanbul Sabiha Gökçen Hava alanına vardınız. Birinci güvenlikten geçtiniz. Önceden yapmadıysanız, check-in işlemlerinizi hallettiniz. Artık ikinci güvenlikten geçip uçağa bineceğiniz kapıya gitmeye hazırlanıyorsunuz. E, haliyle uçak hangi kapıda, rötar var mı vb. merak ettiniz. Kafanızı kaldırıp bilgi panolarına bakarsınız herhalde. Tıpkı benim yaptığım gibi.

Ha, orada durun bakalım. O iş o kadar kolay değil. Gayet havalı düz ekran monitörler (bizim teknolojideki adıyla Digital Signage ekranları) ve dahi arkadaki dev ekran (ona da Video Wall diyoruz biz) şeklindeki o panolara reklam almışlar. Olabilir, uçaktı, kapıydı vb.ydi arasında iki de reklam görelim ne olacak dedim de. Yahu bitmiyor reklam. Hani, Allah’tan acelem yok ben beklerim de. Son dakika yetişeni var, koştura koştura.

Üşenmedim, zamanlamayı ölçmek için videoya çektim. Buyrun. 2 dakika reklam. 20 saniye bilgi (ki o da 10’ar saniyelik iki farklı ekran şeklinde; yani sizin uçağınızı görebilmeniz için sadece 10 saniyeniz var). Sonra bir daha 2 dakika reklam.

12 Aralık 2013, saat 20:43

Başka bir yerde reklam alınmamış avam bilgi panoları var mı diye baktım. Ben göremedim.

Keza, ikinci güvenlikten geçtikten sonra, kapınıza vasıl olduğunuzda baktığınız ekranlar da aynı düzende.

Demek ki, havaalanında nereye gideceğiniz, uçağınızın nereden kalkacağından daha önemli bir konu var. O da havaalanı işletmesinin reklam geliri. Kredi kartı, teknoloji, giyim kuşam ile beyniniz yıkanırken, arada fırsat bulursanız evinize gidecek uçağın yerini ve saatini de öğrenebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder