02 Aralık 2013

Ne Vardı Bu Kadar Değiştirecek? (Post PC #07, Aralık 2013)

Sohbet esnasında tam bu ifadeyi kullanmam ama burası dergi.

Mart başından bu yana kullanıyorum. iPhone 5. Daha önce başka yazılarda da belirttim, ben bu yeni nesil aletleri yoğun kullanmakla beraber tüm işlevleri ile de kullanamam. Alo? Alo. Outlook’taki rehber, e-posta ve takvim de senkronize. Telefonla ilişkimin %80’i budur. Kalanı sosyal medya, bazen banka uygulaması; ha bi de oğlan eline geçirdiğinde ona oyun.

Keyfim son derece yerindeydi. Aklımda telefonumu değiştirmek, yenilemek ile ilgili hiçbir şey yoktu. Benim için de değerli olan oydu zaten; beynimi bu konu ile ilgili her türlü dertten, tasadan arındırmak.

Derken iOS 7 denen işletim sistemi güncellemesi çıktı. Herkesin pek bir heyecanla beklediği o güncelleme benim için başıma yeni bir bela anlamına geldi. Şu an haldır haldır yeni telefon arıyorum kendime.

Neden mi? O kadar basit ki. 4 haneden oluşan PIN kodumu giremiyorum iOS 7’de. Yani, giriyorum girmesine de, sayın telefonun keyfini bekleye bekleye. Ben tez canlı adamım. Tık, tık, tık, tık diye bastım mı bitmeli o iş. iOS6 zamanında oluyordu. Şimdi bazen oluyor. Bazen olmuyor. Bilemiyorum ki, algıladı mı, algılamadı mı, ne yaptı herif? Aletin üzerinde bilmemkaç çekirdek var; benim derdim de uranyum çekirdeği parçalamak değil, bakmadan ekrana 4 tane rakamı girmek.

Benimki bişey değil. iPhone 4 serisi cihaz kullanan arkadaşların yaşadıklarını hiç anlatmayayım.

Soğudum ya Apple’dan, alternatif bakıyorum. Sırf bir arkadaşım ısrar etti diye bir hafta kullandım Note 3. Bir haftada 2 kere kilitlendi ve tekrar başlattı kendini. Zaten oldum olası çok sıcak bakmam Android’e. Onca cihaz arasında niye Note 3 derseniz, Quad Core işlemci vb., daha ne olsun, performans adına diye bir. Bir de 5.7” phablet nasıl oluyormuş onu göreyim istedim. Performansa diyecek bir şey yok ama benim Türk usulü güdük ellerim yüzünden tek elle kullanılmıyor. Evet, itiraf ediyorum, araba kullanırken de sağ elimle ekranın sol yakasındaki yeşil açma tuşuna yetişmiyor başparmağım.

Kaldı Windows 8’ler; yani Nokia’lar. 1020 ya da 925’e kaydı gönlüm ama yeni nesil Quad Core işlemcili 1520’nin özellikleri çekici geldi. Hoş, demin de dedim ya, 5.7” büyük geldi bana, 6” hiç olmaz. Mecburen bekleyeceğim, 9xx serisi quad core işlemcili modelleri. Onlar da kim bilir ne zaman.

Of Apple, off. Yazılım denilen meretlerin zaman içerisinde bizden gelen isteklere, piyasanın eğilimlerine göre geliştirilmesi ve güncellenmeleri gayet doğal bir şey tabi ki. Senin işletim sistemin de istisna değil. Yap gerek görsel, gerek işlevsel olarak bana daha hitap edecek bir şey. Ha, geldi mi senin de başına Microsoft’un XP’den Vista’ya geçişte yaşattığı? Olabilir, ama en azından biz o zaman XP ile devam etme şansına sahiptik. Sen bizi mahkum ettin iOS7’ye.

Gerçi, tek derdimiz bu olsun.

Bu yazı daha sonra düzenlenerek Hardware Plus'ın 7. sayısında yayınlanmıştır.

2 yorum: