08 Temmuz 2014

Merkür Geri Gidiyor (Post PC #14, Temmuz 2014)

Şimdi, ben pozitif bilimin insanıyım; böyle şeylere inanmam. Ama şerefsizim oluyor. Tesadüf artık.

Gerçi birkaç gündür elimizi neye attıysak olmamasından anlamalıydık. Sadece benim değil; şirketteki diğer arkadaşların da başında benzer şeyler dönüyor. Kerem’in Fujitsu dizüstü bilgisayarının ekranı gözümüzün önünde gitti; 2 sanyiye önce pırıl pırıl gösteren bilgisayar simsiyah. Eski bilgisayardı, normaldir dedik. Kerem gitti yeni bilgisayar aldı. Windows 8.1 yüklü. Termal yazıcının sürücüsü sevmedi 8.1’i. Hadi Windows 7 yükleyelim dedik. Yahu, yeni bilgisayarlar bi garip; BIOS’ta Boot Order diye bişey yok. Forumlara girdik çıktık; bilmemne güvenlik ayarlarından bişeyleri açtık kapattık, bulduk boot order’ı. Makine DVD’den boot etmez. Acaba DVD mi bozuk dedik (ki bizzat Microsoft Store’dan alınmış orijinal DVD’dir kendileri), başka DVD yazdık, yok, ı-ıh. Bootable USB hazırladık. Tüm portlar USB 3.0, Windows 7’de built in driver’ı yok çalışmaz. Çıldır. Ha, ne olduğunu anlamadık, DVD’den boot etti, yükledi işletim sistemini en nihayet. Bu sefer başta ethernet olmak üzere hiçbişey driver’ı çalışmıyor. USB portlar da kaput. Bildiğiniz CD’ye driver yazıp (ki onu da ikinci yazdığım CD’yi okudu) aleti internete bağladık. Herbi şeyin driver’ını indirdik. Yüklemez. Driver Genius, DriverPack solution filan. Yemedi. Üç gündür kurulamadı alet.

Ve bu sabah… Dün gece sağlam kapattığım kendi bilgisayarım, “ben boot edecek disk görmüyorum Murat’cığım” buyurdu. Hakikaten, BIOS’tan baktık, yok gözüküyorlar. Bir tarafımız iyi niyetle “konnektör gevşemiştir” dedi ama GESTAY+B uygulamama rağmen alet çalışmamakta ısrar etti. USB’den de harici bağladık. Sizlere ömür.

Yarına acil sunum var. Gittik paşa paşa yeni disk aldık. Sonrası daha da facia. MacBook Pro benimkisi; USB’den Windows 7 boot ettirmek gerekir. Her zaman 10 dakkada hazırladığım Win 7 USB’si olmaz. “Error reading ISO file” yedik bir. Sonra “no space on target drive” buyurdu; 8 GB’lık USB bellekte. Çıldıracağım; gecenin 10’u oldu hala makinayı boot edemedim.

Ha bu arada, 4 aydır maaşallah ne güzel interneti var dediğimiz ofisin interneti de yerlerde sürünüyor. O yüzden geldim evde halletmeye çalışıyorum. Mel mel Windows 7 SP1 inmesini beklerken aklıma esti. Etrafta astrolojiye meraklı arkadaşlar var; onların geyiklerinden biliyorum. Merkür’ün geri gitmesi diye bir olay var; o periyotta başta elektronik cihazlar olmak üzere herbişey bozuluyor, veriler kayboluyor filan. Açtım Google’ı ve baktım. Evet, o dönemdeymişiz.

Hayatta inanmazdım da ne yalan söyleyeyim, daha önce de benzer bir facialı dönemi yaşadığımda da beni uyarmışlardı bu konuda. Ben inanmam; hala da inanmayı reddediyorum ama…

Resmen geri vitese takmış Merkür; hatta olsa geri 2’ye atacak.

Her neyse, siz bu satırları okuduğunuzda bu dönem kapanmış olacak; 30 Haziran sonmuş. Ha, bunun bi 15 gün de gerileme sonrası dönemi var; akşamdan kalmalık gibi bişey sanırım o da, bu dönemde de hayat çok güzel olmuyormuş da, yine de atlatmış olacağız.

4 Ekim’de yenisi başlıyor. Fala inanmayın ama falsız kalmayın. Söylemedi demeyin.

Bu yazı daha sonra düzenlenerek Hardware Plus'ın 14. sayısında yayınlanmıştır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder