16 Kasım 2012

Yeni Saplantım: Jetpack Joyride

Bilgisayar oyunlarıyla aram iyi değildir. Oynamayı sevmediğimden değil de, beceremem pek. O yüzden de çok oynamam. Ancak son bir haftadır saplantı haline gelmiş bir şekilde, her boş bulduğumda Jetpack Joyride oynuyorum.

Açılış ekranı.

Bu oyunla ilk tanışmam Emre'nin iPad'inde olmuştu. Onda da severek oynuyordum ama tabi beyefendi müsaade ettiği (ki pek nadirdir) ya da uyuduğu zamanlar. Öyle gizli gizli sigara içer gibi oynamak da keyif vermiyordu doğrusu.

Ancak geçen hafta fark ettim ki, Windows 8 Store'a gelmiş. Artık Windows 8'de native oynanabiliyor. İndirdim. İndiriş o indiriş.

Zapper, roket ve jeton.

Nedir oyun derseniz? Sonu olmayan bir mekanda, koşmak. Eğer yükselmen gerekirse, sırtında makineli tüfek var, onu ateşliyorsun, kurşunların tepkimesi ile yukarı kalkıyorsun. Arada Zapper'lara takılma, roketlere vurulma, toplayabildiğin kadar para topla, yandığın zaman oyunun sonunda ödüller kazanmak için jeton topla, arada denk gelirsen kimi araçlar var, onlara bin. Böyle, boş boş, koş babam koş.

Oyunun beni saran yanının ne olduğunu çözdüm aslında. Oyunda doğru dürüst bir kontrol olayı bulunmuyor. Mouse'a basınca yükseliyorsun; bırakınca alçalıyorsun. Başka sağ, sol, ateş, X, kare, alt sağ buton, kombo filan yok. Öyle "kapıcı çocuğu gibi her bulduğun düğmeye basıyosun" diye dalga geçilebilecek bi durum söz konusu değil.

En sevdiğim taşıtlardan biri olan ejderha Mr.Cuddles ile gezerken
 
Velhasıl. Günlerdir oynuyorum. Size de tavsiye ediyorum.

Haaa... Tabi bir noktayı atladık. iPad ve Android için var bu meret. Windows 8 için de çıktı. Ama Windows 7 için yok. Ama çare var; vesile ile bunu da öğrendim, paylaşmadan geçmeyeyim.

Yeryüzünde Bluestacks App Player diye bir icad varmış. Yüklüyorsunuz PC'ye, Android platformunu emule ediyor. Böylece Android uygulamalarını Windows XP ve Windows 7'de de çalıştırabiliyorsunuz (bu arada, bu ikisinin arasında bi de Windows Vista vardı heralde onda da çalışıyordur da, kimse adam yerine koyup adını bile anmıyor). Eh, Jetpack Joyride'ı artık PC'nizde de oynayabilirsiniz. Benim ekran aşırmaları oradan zaten.

Bluestacks uygulamalar ekranı
 
Bluestacks ile birkaç uygulama daha denedim; oldukça iyi çalışıyor Android uygulamaları. Bir tek Ice Age Village çalışmadı, ona üzüldüm.

Müsaadenizle, yatmadan 3-5 tur oynamaya gidiyorum.

1 yorum:

  1. Tıpkı ben.. Ben de oyun oynamayı beceremem.. Ama yazdıkların merak uyandırdı. Oyun olmazsa bile android uygulamasını denerim ;) Teşekkürler. Eline sağlık.

    YanıtlaSil